Norm SC.01 Service Level Agreement
Een SLA zorgt voor duidelijke afspraken tussen de school en de leverancier van het product over onder andere het onderhoud en de ondersteuning van een it-component.
Een SLA zorgt voor duidelijke afspraken tussen de school en de leverancier van het product over onder andere het onderhoud en de ondersteuning van een it-component.
Door SLA’s goed te beheren, heb je snel in de gaten wanneer de prestaties van een leverancier afwijken van wat er is afgesproken.
Leveranciersrisicomanagement zorgt ervoor dat risico’s met betrekking tot leveranciers beheerd worden.
Het is voor je school belangrijk dat externe dienstverleners intern hun zaken goed op orde hebben en dat ze voldoen aan wet- en regelgeving en de afspraken die in het contract staan.
Het privacybeleid is het interne kompas voor hoe je als organisatie met persoonsgegevens omgaat.
Om de doelen van je privacybeleid te bereiken is het belangrijk dat je duidelijke rollen, taken en verantwoordelijkheden voor privacy benoemt, toewijst en vastlegt binnen je school.
Een (jaarlijkse) risico-inventarisatie geeft je inzicht in de kans op en impact van privacyrisico's.
Als je de operationele primaire en secundaire processen beschrijft waarin persoonsgegevens worden verwerkt, bevorder je kwaliteit en veiligheid ervan.
Een volledig verwerkingsregister geeft je inzicht in de verwerking van alle persoonsgegevens binnen de school.
Met een nauwkeurig bijgewerkt en actueel verwerkingsregister heb je altijd een correct overzicht van de verwerking van persoonsgegevens.